Zingen - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Loes - WaarBenJij.nu Zingen - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Loes - WaarBenJij.nu

Zingen

Blijf op de hoogte en volg Loes

29 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Naast alle gezelligheid is er natuurlijk ook het zingen.....
Op de heenweg hebben wij een open repetitie gehouden in Danburry. Een klein dorp ten oosten van Londen. Een prachtig kerkje met ook een groep luisteraars die graag onze repetitie wilden horen. Daarna naar Cambridge alwaar het hotel is en het diner die avond was. De volgende dag hebben wij de Evensong gezongen in Ely. De katherdraal, very huge, is al van verre te zien als je over de (door nederlanders) droog gelegde velden rijdt. Hij wordt ook wel de cathedraal van Cambridge genoemd maar staat toch echt in Ely, 20 km verder op. Voorafgaand aan de evensong was er een trouwerij, inclusief schotse quiltwn voor de heten en doedelzakmuziek! Daarna konden wij repeteren. Het koor zat in banken waarop kandelaars met kaarsen branden. Het geheelbestond uit zeer veel rituelen en gebaren.. bijzonder! Mooi gezongen, erg indrukwekkend!
Vanochtend de Anglecaanse hoogmis gezongen in Cambridge, ook weer erg indrukwekkend! Dit was in de Little St. Mary Chapel, een kleine intieme kapel van het oudste college van Cambridge. Nu op weg naar Peterborough waar we weer de evensong zingen!

• 29 December 2013 - 13:57

Willem Van Vliet:

Beste Engeland-zangers.
    Leuk om jullie verslag te lezen. Het is mooi dat er zo wordt genoten. En ook prachtig gezongen op mooie locaties.
    Geniet nog even en voor straks een goede reis terug.
    Groetjes,
    Willem van Vliet

• 29 December 2013 - 14:44

Mijnie:

Geweldig dit te volgen, ben nu wel jaloers hoor!!!!maar je kunt ook niet alles hebben niet waar? nog fijne tijd met elkaar in en buiten de Cathedrals.Groet aan allen die mij bekend zijn en geniet er van!!! Mijnie.

• 29 December 2013 - 16:18

Marjan:

Leuk om jullie verslag te lezen.
    Zo te lezen hebben jullie heel veel plezier.
    Nog een fijne dag en goede reis naar huis.
    Groetjes Marjan.